Actualizare SAGA–3.0.534

25 Mar 2021 | Programe | 51 comentarii19178 vizualizari
SAGA, ca instrument în contabilitate II

Am decis să scriu puțin despre această actualizare pentru că este una care are un impact mai mare asupra modului de lucru cu programul SAGA pentru cei care lucrează în sistem client-server.

Pentru a vizualiza corect imaginile animate din acest articol, apăsați clic dreapta pe imagine și alegeți opțiunea “Vezi imaginea” sau “Deschide linkul într-o pagină nouă”.

Ce aduce nou această actualizare?

1. Iconițe noi și o temă nouă aplicată meniurilor și tuturor ecranelor programului.

newIcons

Dacă iconița SAGA nu se schimbă pe desktop după actualizare și rămâne cea veche ori nu este afișată defel, atunci aveți două posibilități:

1. faceți un restart.

2. dacă nu doriți să dați restart la calculator sau ați dat restart și cu toate acestea nu vă apare noua iconiță a programului, atunci:

– dacă aveți Windows 8 sau 10 ori Windows Server 2012, dați click dreapta pe butonul de start și alegeți “Run” (“Rulare”) sau apăsați Win+R și în caseta de comenzi introduceți comanda

ie4uinit.exe -show

Apoi apăsați Enter. Schimbarea ar trebui să fie imediată. Dacă nu se actualizează dați un  refresh la desktop.

refreshIconCache-Win10

– dacă aveți Windows 7, dați click pe butonul de start, scrieți  “Run” (“Rulare”) sau apăsați Win+R și în caseta de comenzi introduceți comanda

ie4uinit.exe -ClearIconCache

Apoi apăsați Enter. Schimbarea ar trebui să fie imediată. Dacă nu se actualizează dați un  refresh la desktop.

RefreshIconCacheWin7

2. Posibilitatea de a efectua import de facturi din fișiere XML printr-un simplu drag-n-drop. Adică, din Windows Explorer trageți fișierul XML peste ecranul de ieșiri și acestea se vor importa

cF7yhS1GR8

La fel va funcționa și importul de extrase ori fișiere primite de la curieri ori de la procesatori de plăți într-un format pe care programul îl poate procesa și importa.

import_drag-n-drop-banca

Tipurile de fișiere recunoscute la import în bancă/casă:

Format CSV: BT, BCR, ING, Unicredit, Raiffeisen, OTP, BRD, FirstBank, CEC,Garanti, Intesa, Idea, Fan Courier, Cargus, DPD, PayPal, MobilPay, PayU, PayPoint

Format XLS: Libra, Raiffeisen, GLS, Cargus, SameDay, EuPlatesc, BNP, EMAG, Viva Wallet

Format XML: Trezorerie, SAGA

Format MT940: BRD, BCR, Alpha Bank

Format TXT: Poșta Română

3. O actualizare importantă este adusă în cazul celor care folosesc sistemul cu baze de date în regim client-server.

De ce este importantă? Pentru că se trece de la server de baze de date Firebird 2.5.x la Firebird 3.0. Din avantajele migrării pe un server de date actualizat:

– posibilitatea firmelor de a găzdui bazele de date pe servere ce rulează Windows ori LINUX. Dacă se stochează bazele de date pe server ce rulează Linux, actualizarea se poate face direct pe server fără a se actualiza pe o stație Windows și a se muta înapoi. Cei care utilizează Linux pe server și doresc să mențină bazele de date pe un astfel de server, trebuie să știe că pe stațiile client e necesar să existe Windows. Detalii pentru procedura de update în aceste situații se obțin direct pe mail de la SAGA Software.

– o viteză mai mare de lucru. inclusiv la actualizarea programului

Cum știți ce server de baze de date rulați?

Simplu. Intrați în SAGA pe o firmă ce este comutată în sistem client-server, dați click pe opțiunea de meniu “Ajutor” și de acolo alegeți  “Despre…”

mstsc_JvYFXnRJpa

Acolo va apărea și versiunea de server utilizată. În imagine aveți un exemplu de firmă ce are baza de date comutată în sistem client-server și folosește noul server de baze de date – Firebird 3.0.

Detalii tehnice despre noul server de date.

Întrucât sunt firme ce folosesc atât firebird 2.5 cât și 3.0, s-a decis menținerea compatibilității cu ambele tipuri de server. De aceea portul pe care se va conecta noul server de date va fi unul diferit de cel vechi:

– dacă serverul afișat de SAGA este Firebird 2.5.x – atunci portul folosit la conexiune este portul 3050

– dacă serverul afișat de SAGA este Firebird 3.0.x – atunci portul folosit la conexiune este portul 3060

Dacă folosiți conexiunea prin IP direct și aveți setat în router un port forward către serverul bazei de date pe portul 3050 atunci este necesar să mai adăugați o regulă pentru portul 3060 către același IP.

De asemenea, pe PC-ul ce este server – ce are bazele de date stocate – este necesar să ruleze Firebird 3.0. Dacă e server cu Windows și SAGA este instalat pe el, atunci Firebird este instalat implicit de SAGA. Tot ce aveți de făcut este să deschideți portul 3060 pe acel PC și calea cea mai simplă este de a permite accesul firebird prin firewall.

Dacă aveți probleme cu conexiunea

1. Intrați pe https://www.sagasoft.ro/linkuri.php și descărcați de acolo componentele pentru server sau client – după caz

2. Asigurați-vă că serverul firebird are deschis portul 3060. Verificați în router dacă aveți port forward setat pe acel port către IP-ul serverului ori dacă lucrați în rețea locală ori prin VPN asigurați-vă că firebird are deschis pe server portul 3060. Cea mai simplă metodă este să adăugați executabilul c:\Program Files\Firebird\Firebird30_Saga\Firebird.exe la lista de excepții a firewall, ca în exemplul din imaginea de mai jos:

AddFirebirdException

4. Alte actualizări, care sunt deja implementate:

– verificarea terților se face direct pe ANAF folosind serviciul WEB pus la dispoziție de către aceastp instituție

– verificarea terților în D394 se face tot prin serverele ANAF și viteza de verificare s-a îmbunătățit considerabil

– modul de arhivare a bazelor de date la salvarea lor a fost optimizat viteze fiind mărită.

Stați pe-aproape. Mai sunt și alte noutăți pe drum în acest an.

51 comentarii

    1. Windows XP nu mai are suport nici de la Microsoft încă din 2014. Detalii aveți aici
      Dacă puteți instala componentele client de aici ar trebui să funcționeze.
      De asemenea instalați Microsoft .NET Framework 4.5.2 din aceiași pagină.

  1. Știu ca XP nu mai are suport, dar nu toți avem disponibilitate sa schimbam toate computerele. Era important sa ne anunțați sa nu facem actualizarea. Am instalat tot ce ați pus pe site. Nu merge. Am contactat și suport it și nu au rezolvat. Solutia: după aceasta actualizare trebuie sa achiziționam 3 computere.

  2. In urma actualizarii la FireBird 3, aparent s-a schimbat modaliatea de conectare la DB?
    Am incercat cu SYSDBA si parola standard, aparent nu este aceasta.
    Este necesar conectarea directa pe DB pentru inportul in timp real al nomenclatoarelor de articole si clienti
    Multumesc

  3. Salut,
    Lucram in sistem client-server, am facut actualizarea, dar pe clineti daca verific ce versiune de firebird ruleaza, tot 2.5 imi apare. Aveti idee de ce ?
    In lista de servicii de pe server apar ambele servicii firebird ca fiind instalate, dar daca opresc manual 2.5 clientii nu se mai pot conecta.

    Merci

  4. Program Saga C
    La cerinte minime scrie:Windows XP / Vista / Windows 7 / Windows 8
    Am programul de contabilitate pe Windows XP,nu folosesc sistemul cu baze de date in regim client-server.
    In aceasta situatie,pot descarca si instala vers.534?
    Va multumesc

  5. @Cristi
    Si pe server si pe client apare tot 2.5
    Rulez pe server Componente Firebird 3.0 server si pe clients Componente Firebird 3.0 client ?
    merci

    1. Da. Dar dacă avri ultima versiune SAGA instalată înseamnă că ceva nu este în regulă pentru că normal trebuia să facă conversia la Firebird 3.0

    1. Actualizarea la ultima versiune ar trebui să facă acea conversie automat. Dacă nu se actualizează este recomandat apelarea direct la suportul SAGA.

  6. Incercati sa mai imbunatatiti si urmatorul aspect basic , zic eu : concepeti fisele de cont cu multiple monede pe o singura fisa in care sa poti vizualiza tranzactiile lei/ valuta si nu in 2 fise separate una pe lei si alta pe valuta cum este conceput programul in prezent!

    1. Trimiteți mail direct la SAGA cu fișierul Excel pe care doriți să-l importați. Nu ar trebui să apară o astfel de problemă în mod normal.

  7. Probabil că este lipsit de sens să întreb, dar nu am liniște să nu o fac. :)
    Există vreo posibilitate, vreo setare manuală, să am afișate iconițele așa cum erau înainte de această actualizare? Era un contrast mai bun decât acest bleumarin. Sau vreo șansă în viitor să putem alege tema mai veche?

  8. Buna ziua,
    intampinam o problema la raportul de gestiune.Finalul lunii indica o anumita valoare la stoc,iar,la preluare sold stoc,avem o alta valoare,diferenta de cativa banuti,dar poate ne puteti spune,ce putem face,pentru a evita aceasta situatie,pentru ca in timp ,se ajunge la diferente mari.
    Multumim .

    1. Nu știu ce este raportul de gestiune. Documentul respectiv există în program din rațiuni de compatibilitate, dar legal el nu există. De asemenea dacă aveți o gestiune cantitativ-valorică comparația cu soldul contabil al conturilor de stocuri se face folosind situația stocurilor. Pentru gestiuni global-valorice fișa contului 371 este cea care dă evidența valorică a stocului.

  9. Buna ziua,

    – Vreau sa descarc componenta Firebird de pe site componenta pentru CLIENT, dar Antivirus-ul zice ca este virusat. Altii nu au raportat inca probleme de gen? (Bit Defender)
    – Daca descarc varianta offline pentru CLIENT, atunci nu face upgrade la versiunea 3.0, ramane firebird odbc driver 2.5.
    Cand am vrut sa actualizez Saga la ver 534, in wizard nu a facut upgrade de Firebird nici pe server nici pe client. Ati putea sa-mi ajutati ce pot sa mai fac?

    1. Nu antivirusul. Mesajul e generat de Windows Defender nu de un antivirus serios. Este o alarmă falsă. Dezactivați-l temporar.
      Puteți verifica afirmația mea foarte simplu folosind http://www.virustotal.com
      Eu am testat cu AVIRA Pro și cu Bitdefender și nici unul din acestea nu a generat vreun mesaj de alarmă.
      Pentru suport vă rog să apelați telefonic firma SAGA Software la numărul de telefon pus la dispoziție în pagina de contact https://www.sagasoft.ro/contact.php

  10. Buna ziua,
    Dupa refres a programului import fisiere la comenzi nu functioneaza. Porneste importul si dupa acea programul “ingheata”. Trebuie sa opresc din task manager… Imi puteti ajuta? Daca doriti va pot trimite filmuleti. Am asteptat 20 de minute dar tot a ramas “inghetat” …

    Multumesc frumos,

    1. Vă rog să apelați la suportul SAGA direct, prin telefon sau mail. Este posibil ca volum de date ce se importă să fie mare și din acest motiv să apară probleme.

  11. @Narcis

    Buna ziua! Ati reusit sa faceti noua versiune 3.0.354 (sau acum 3.0.355) sa ruleze pe Windows XP? Nu putem achizitiona un calculator instant cand face Saga update si de aceea tot cautam solutii.
    Eventual, exista posibilitatea reintoarcerii la o versiune anterioara a SAGA? Daca clientul ruleaza o versiune anterioara a Saga, iar serverul are instalata versiunea curenta, se poate face conectarea?
    Multumesc!

  12. Buna ziua,
    Ce fel de xls trebuie pentru a putea importa extrasele de banca? Cand dau importa imi apare mesajul “Format XLS incorect”. Ce as putea face pentru a importa?
    Multumesc!

    1. Depinde de bancă.
      În format XLS se pot importa de la următoarele entități:
      – Libra
      – Reiffeisen
      – Patria
      – ProCredit
      – GLS
      – Cargus
      – Sameday
      – EuPlătesc
      – BNP
      – eMag
      – Viva Wallet

      În format CSV de la următorii:
      – BT
      – BCR
      – ING
      – Unicredit
      – Raiffeisen
      – OTP
      – BRD
      – Firstbank
      – CEC
      – Garanti
      – Intesa
      – Idea
      – Credit Europe
      – Alpha Bank
      – Fan Curier
      – Cargus
      – DPD
      – PayPal
      – MobilPay
      – PayU
      – PayPoint

      Se mai pot importa fișiere XML pentru extrase de Trezorerie sau generate pe specificațiile SAGA, iar în format TXT se pot importa de la Poșta Română.

      1. Faceti compatil si pentru Revolut Busines va rog:

        Date started (UTC),Date completed (UTC),Date started (Europe/Bucharest),Date completed (Europe/Bucharest),ID,Type,Description,Reference,Payer,Card number,Orig currency,Orig amount,Payment currency,Amount,Fee,Balance,Account,Beneficiary account number,Beneficiary sort code or routing number,Beneficiary IBAN,Beneficiary BIC
        2023-03-29,2023-03-29,2023-03-29,2023-03-29,64247672-c70f-abc8-abec-de65f8f2b836,EXCHANGE,EURO · EUR → RON · RON,,Cristian S,,RON,19770.02,EUR,-4000.00,0.00,54690.22,EUR EURO,,,,

    1. Refaceți actualizarea chiar dacă aveți deja versiunea 536 instalată și veți putea genera și raportarea semestrialå.

    1. La client-server apare în bara de titlu faptul că este server sau client, în ecranul în care apare lista de societăți cele ce sunt comutate în client-server sunt evidențiate cu o culoare diferită, la intrarea pe o astfel de firmă apare în meniu o opțiune nouă numită “Interval”

  13. Buna ziua
    Problema de care m am lovit nu se potriveste la topicul acesta, dar va rog daca este posibil sa imi dati un sfat.
    Lucrez pe partea de salarizare in Saga de putin timp. Am o salariata cu grad de handicap accentuat de ceva vreme (in program se calcula corect: fara imp si la taxa neagajare pers cu handicap se scadea in mod corect o persoala)
    Incepand de luna aceasta persoana mai are un alt contract de 8 ore /luna. Se calculeaza corect fara imp, dar la taxa neangajare pers cu handicap se scad 2 persoane.
    Nu imi dau seama daca este corect, am tot cautat si nu am gasit aceasta situatie.
    Multumesc

    1. Orice fișier xml sau dbf care au structura descrisă în help la secțiunea import date.
      Structura este descrisă acolo împreună cu modalitatea de import.
      Importul se poate face în meniul diverse opțiunea import.
      Fișierele xml se pot importa și prin drag and Drop.
      Sau facturi emise de Bolt, Uber, prin eMAG se pot importa prin ecranul ieșiri apăsând butonul de import din partea superioară a acestui ecran.

  14. Buna seara,

    Uber a modificat formatul facturii pdf incepand cu 11 martie 2022 si nu se mai pot importa in Saga.
    Se va modifica si structura pdf din Saga?
    Multumesc.

  15. Buna ziua,
    firma de contabilitate cu care lucrez are Saga cu actualizari, dar baza de date utilizata este inca Foxpro. Cum se poate face trecerea la baza de date Firebird 3.0?
    Multumesc.

  16. Buna ziua,am importat extrasele de cont in jurnalul de banca iar la cont debitor toate pozitiile sunt pe cont 581 care este virament intern.De ce este asa?Dupa importul extraselor la intrari trebuie introduse manual?

    1. Pentru că programul nu poate ghici în toate cazurile ce reprezintă acele sume. Puteți modifica, la fiecare linie, contul anterior importului în ecranul de import.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *