Legată de impozitul forfetar. Dacă da, iată ce știre a apărut azi: impozitul se va introduce și se va aplica din semestrul II al acestui an, conform ziare.com ce o citează pe doamna Grapini.
Așa că, dacă aveți afaceri în domeniul turismului, alimentației publice, saloane de înfrumusețare sau spălătorii auto, fiți pe fază. Se pare că sunteți consultați în legătură cu acest impozit.
A, da! Să nu uit: în pură tradiție românească e posibil ca modificarea codului fiscal să apară prin iunie, prin 28 probabil pentru că două zile sunt de ajuns pentru contribuabilii români să poată implementa o modificare a codului fiscal.
PS: nu am scris de mult pentru că voiam să vă povestesc ceva legat de fisc, dar încă nu pot deoarece mai aștept ceva documente. Oricum, până atunci, răspundeți vă rog la asta: dacă cumpărați toner pentru imprimantă, cu factură, de la un furnizor de tip cash&carry de exemplu (oricum e irelevant tipul), vă puteți exercita dreptul de deducere al TVA și-l veți putea deduce? Sau mai aveți nevoie de alte documente?
Stiind ca este o intrebare “capcana”, imi asum posibilitatea de a raspunde cu “Da, se poate deduce TVA-ul”.
Acum astept sa imi zici ca nu pot, si precis o sa ai si argumente. :))
Și în afară de factură mai ai nevoie de alte documente?
@Cristi
mi-e teama de raspunsul la chestia asta…
Nu trebuie :-)
Si eu as raspunde tot cu da, se poate deduce TVA-ul. Recunosc ca ma sperie intrebarea la care raspunsul pozitiv mi s-ar parea logic :)) Pe langa factura as mai pune un document care sa ateste plata acesteia … altceva nu vad necesar … Acum chiar astept cu nerabdare comment-ul tau :)
Da , dovada platii !!
In cazul achiziţiei de la magazine de tip câh&carry factura este şi dovada plăţii, dar se presupune că plata este făcută integral în numerar.
Factura imprimantei..(dupa parerea mea, logic) :)
Nu e cazul. Ai factură sau contract de comodat.
dovada platii…?
Nu. Am explicat mai devreme.
Eu zic ca este deductibil si nu ar mai fi nevoie de nici un document.
Dar, ar trebui sa verific daca furnizorul este chiar platitor de TVA, sa fie inactiv sau sa nu i s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA.
Eu nu am inteles defel ce cauta contractul de comodat aici..
:-)
E irelevant. La o adică firma poate utiliza orice bun în baza unui contract de comodat.
cum, nu stiati?
1. contract de furnizare servicii, semnat si stampilat, fata/verso
2. certificat de conformitate/calitate/garantie al produsului
3. decizie scrisa a administratorului din care sa reiese necesitatea achizitiei
4. certificat fiscal al furnizorului, din care sa reiese ca nu a avut si nici nu va avea in viitor, datorii catre fisc
5. Fisa tehnica a imprimantei, din care sa reiese consumul, mediu, de toner / pagina
6. In cazul in care tonerul este folosit pt imprimarea de facturi, certificat omologare metrologica
Nota intrare receptie.
factura de imprimanta pe firma ?
atat timp cat pe factura scrie clar “Factura SELGROS circula fata chitanta de incasare. Aprobat prin O.M.F. 38/2001” (asa scrie la toate) – nu cred ca este vreo problema, se poate deduce TVA
Se poate deduce TVA ,daca persoana impozabila este inregistrata in scopuri de TVA
@Cristi
pls, pls…mai stam mult cu sufletu’ la gura sau ne zici raspunsul?! nu de alta da’ ne trebuie toner pt printat bilantul si notele :)
Puțină răbdare. In curând.
Apropo de fisc, am un control pe D390, si am pus intrebarea daca se declara bonurile fiscale cu CUI-ul clientileor pe ele intr-o camera plina de inspectori fiscali. Sa vedeti raspunsuri:))
*daca se declara in D 394…
@Razvan
Bonurile fiscale nu se declara! Chiar daca au CUI-ul pe ele, BF nu se inregistreaza nominal(pe client) de catre emitent, ci apar ca vanzare doar in raportul zilnic.
Bonurile fiscale cu CUI pe ele nu mai sunt bonuri, sunt facturi simplificate, iar facturile se declară. Iar ANAF nu aduce, în mod oficial clarificări.
Asta a fost si reactia majoritatii inspectorilor: “Sunt BF-uri, nu se declara!” Dupa ce le-am spus ca acele bonuri sunt asimilate facturilor simplificate, au schimbat-o:)) Doar sefa s-a abtinut printr-o expresie: “Buna intrebare!”:)) Ce e clar e ca nimeni nu ar da in scris daca se inregistreaza sau nu, deocamdata…
De acord ca BF cu cui-ul clientului pe ele au elemntele ce le contine si o factura simplificata, insa nu exista nici un act normativ care sa precizeze ca acestea sunt asimilate facturilor simplificate, atata timp cat ele poarta mentiune de BON FISCAL.
In acest caz, toate Bonurile Fiscale, nu doar cel cu CUI-ul clientului, sunt asimilate facturilor simplificate…..
Se pare ca avem nevoie de o reglementare clară și explicită în ceea ce privește aceasta speta; din păcate, nici normele metodologice nu ne aduc mai multe lămuriri.
Există reglementarea respectivă. Vezi chiar în pdf-ul indicat.
A nu se intelege ca nu consider ca BF respective nu ar trebui incluse in D 394, din contra, doar ca acest lucru ar trebui specificat clar in legislatia specifica si nu prin comunicate de presa!!!
Legat de impozitul forfetar care va intra, mai nou, de la 1 septembrie 2013 in vigoare: Daca o societate are un butic si o pizzerie, aceasta societate ce fel de impozit va plati? Ca am inteles ca doar 4 coduri CAEN vor intra la acest impozit, comertul cu amanuntul neintrand aici (pizzeria banuiesc ca e considerata restaurant si va intra sub incidenta acestui impozit)
Ai răbdare Răzvan! Nu știi că, la noi, normele nu clarifică lucrurile întotdeauna?
Cristi, tare mi-e ca acest aspect nu il va sesiza nimeni si apar normele in a `șpea zi dupa ce se va modifica (a 1002-a oara) codul fiscal… (bineinteles, fara aceste precizari)
M-au auzit, printre alte conditii au introdus si conditia:
“c) au ponderea veniturilor obţinute din desfăşurarea activităţilor corespunzătoare codurilor CAEN menţionate la lit.a), precum şi din desfăşurarea activităţilor menţionate la art.112^19 alin.(3), în total venituri, de peste 70%;”
In proiect suna clar, sa vedem cum ajunge in monitorul oficial:)