Ministerul finanțelor a pregătit un model de afiș ce se va utiliza de către cei care sunt obligați la utilizarea caselor de marcat fiscale începând cu data de 1 martie 2015.
Momentan este în stadiu de proiect ordinul nefiind aprobat sau publicat în Monitorul Oficial.
Modelul este cel din imaginea de mai jos.
UPDATE. Modelul a fost aprobat prin Ordinul 159/2015.
Afișul va fi afișat la loc vizibil iar unitățile de alimentație publică trebuie să-l pună în meniuri sau de așa natură încât la fiecare masă, clienții, să aibă posibilitatea de a citi acel afiș.
Nu mă pot abține să nu fac niște comentarii:
– nu este întrutotul adevărat că este interzisă înmânarea către client a altui document decât bonul fiscal. Dimpotrivă: dacă operatorul nu poate utiliza casa de marcat pentru a elibera bonuri fiscale – din cauza unui defect al acesteia este obligat să dea chitanțe. problema este că în afiș nu se spune nimic de situația asta perfect legală și unii oameni, mai mult sau mai puțin rău-intenționați, vor putea face scandal și vor putea provoca probleme degeaba unei firme ce îi va elibera chitanță în mod legal
– nici acum MF nu vine cu precizări legate de situațiile în care un client ia marfa de pe raft și iese spunând că nu a primit bon. E o situație ce poate genera abuzuri de drept
– acum câteva zile ministrul finanțelor declara în cadrul unui interviu că firma emitentă a bonului câștigător la loteria bonurilor va fi verificată. M-am minunat și am tot stat să văd dacă omul ăsta gândește normal. De ce ai verifica o firmă ce a emis bonuri fiscale? Mai ales dacă acestea sunt conforme cu prevederile legale? Măsura aia de verificare se va aplica tuturor? Adică dacă bonurile câștigătoare sunt emise de OMV sau Carrefour de exemplu se vor verifica și firmele acelea (mai ales că vorbea de verificare de fond) sau doar firmele ce sunt, așa, mai de cartier?
epoca de aur
Nu cred ca va fi pus in practica acest proiect de ordin din multiple cauze, a fost doar mediatizat ca sa prinda la prosti…
Eu cred că va fi pus în practică. Oricum afișul și conținutul său trebuiau reglementate de ANAF. E o obligație pe care și-au asumat-o prin ordonanța ce a instituit loteria bonurilor, ordonanță ce este în vigoare.
Sunt de acord cu ce spune Cristi,dar sa nu uitam ca intotdeauna cand au aparut astfel de ordonante sau legi ,au fost cativa “prosti”care au cazut sub incidenta lor ….
Dezbina si condu`… nimic nu s-a schimbat de mii de ani. Incepe razboiul comerciant-client, pe sistemul: intarata-i drace, ca si mie-mi place :)
Sincer, nu mai inteleg.
Cei de la minister care creaza aceste proiecte nu cunosc legislatia in vigoare sau nu le intereseaza?
Păi dacă ar fi trecut pe undeva (așa cum spune chiar legea dată de ei) faptul că se poate elibera și chitanță, ar fi creat confuzie sau și-au spus că poate unii vor da chitanță implicit chiar dacă nu au casa de marcat funcțională sau nu vor să răspundă întrebărilor populației legate de situațiile astea.
Buna ziua. Am un Pfa caen 9001 activitati de interpretare artistica (nunti, botezuri). Daca am 4 evenimente pe an (deci caracter ocazional al activitatii, trebuie sa emit bon fiscal? Clientii sunt doar p. fizice. Mi se pare costisitoare achizitia si intretinerea unei case de marcat, in conditiile in care activitatea este desfasurata ocazional. Nu vreau sa depun 392B/ 2014 cu o incasare (cu chitanta) si la un eventual control sa primesc o amenda care depaseste casa de marcat, valoric. Am solicitat si pe site-ul Finantelor un raspuns la aceasta intrebare, insa intarzie sa apara! Stiti cumva daca primesc un eventual raspuns la ghiseu? Multumesc pentru timpul acordat.
Termenul de răspuns, legal, este de 30 de zile.
Legal trebuie să utilizați casă de marcat. Excepțiile sunt prevăzute explicit în lege, iar activitatea dumnevoastră nu se regăsește la excepții. O casă de marcat, mobilă, se vinde cu circa 500 lei.
Totusi se pare ca exista o posibilitate de a trimite propuneri:
“Puteţi trimite propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ, supus dezbaterii publice la adresa: [email protected], în termen de 10 zile de la publicare. “
Da, există. Și o ia în seamă tata noe.
Conform normelor de aplicare a OUG 28/1999 (actuale), nu aveti obligatia sa emiteti bon fiscal. Sunteti asimilat profesiilor liberale.
PFA înregistrat la registrul comerțului nu poate fi profesie liberală. Și nici asimilat. Profesii liberale sunt cei care se înființează în baza unor legi speciale.
In situatia in care societatea vinde marfa cu plata ulterioara are voie sa incaseze contravaloarea marfii cu chitanta? Dar cu ordin de plata?
Cui să vândă? Pe persoanelor fizice? Și acolo se poate emite bon fiscal pentru livrarea bunurilor. Bonul se poate închide și altcumva decât numerar sau card. Cu OP nu e o problemă dacă se încasează.
Ma refeream la vanzari catre alte societati, cu plata la 15 zile(pe credit). In aceasta situatie casa de marcat emite un bon fiscal in josul caruia este mentionat “credit”. Sunt legale aceste tranzactii pe credit?
Multumesc frumos
Buna seara,
In cazul in care emit doar chitante catre clienti, cum operez acest lucru in SAGA? in meniul IESIRI, imi da posibilitatea sa aleg intre : factura, bon casa, aviz, taxare inversa, scutit cu deducere. Nu imi apare si chitanta.
Multumesc
Nu prea văd unde v-ați încadra să emiteți doar chitanțe, dar aveți două variante: fie le operați în ieșiri pe tip “B – bon de casă” fie direct la registrul de casă.